תרגולי תאוריה
<<<18192021222324252627282930>>>
מהו האופן הנכון של בדיקת הדרך בעת השתלבות בנסיעה, עם התחלת הנסיעה?
להביט במראה הפנימית ולוודא שאין כלי רכב מאחורינו.
לחפש שילוט המכוון ליעדים שלנו.
להביט במראות ולסובב את הראש אל הכיוון שאליו אנחנו מתכוונים לנוע.
להסתכל לפנים, רחוק ככל האפשר.
האם אפשר להסתפק באיתות בלבד בעת התחלת הנסיעה?
כן. פעולות מיותרות, נוסף לאיתות הנדרש, גוזלות זמן יקר מן המשתמש ברכב ויוצרות מתחים מיותרים.
כן. בעת התחלת הנסיעה נסתפק באיתות בלבד. בעת ההשתלבות בתנועה יש זמן להסתכלות.
כן. החוק מחייב אותנו לאותת בעת התחלת הנסיעה. חובת הזהירות חלה על עוברי הדרך האחרים.
לא. האיתות אינו מקנה כל זכות – יש לוודא הסתכלות נכונה, נוסף לאיתות.
מה הם התנאים לנסיעה בקו ישר וללא סטיות?
התמקדות במטרה הרחוקה ביותר שאליה אפשר להגיע במבט.
שמירה על ימין הדרך, אגב שמירת רווח קבוע מהפס הצהוב שמימין.
הפניית מבטים לעבר קו ההפרדה ושמירת רווח קבוע ממנו.
מעקב רצוף בעת הנסיעה אחר הפס הצהוב התוחם את הכביש.
הכרת המערכות השונות בתא הנהג תאפשר לנהג בעת הנהיגה:
הפעלה אוטומטית, בלי לחשוב כלל.
ריכוז מרבי בתנועה ובדרך.
לא תאפשר דבר. אין בה כל יתרון חוץ מהכרת המערכות.
הפעלת מערכות הרכב באופן עיוור.
איזו פעולה חשוב לנקוט לפני לחיצה על הבלם בכל האטה או עצירה?
איתות והפניית ההגה לשול הדרך, כדי להימנע מהתנגשות מאחור.
הורדה להילוך נמוך יותר.
הפניית המבט אל המראות, כדי לבדוק את הימצאותו של רכב מאחור.
לחיצה על דוושת המצמד, לצורך הקטנת צריכת הדלק של המנוע.
התאמת ההילוך הנכון ברכב בעל תיבת הילוכים ידנית חשובה:
לצורך שמירה על חיי הצמיגים.
רק ברכב ישן.
לצורך קביעת מהירות הנסיעה.
רק בירידות ארוכות.
מה יהיה סדר הפעולות הנכון בעת האטת מהירות הרכב?
הורדת הילוך ולחיצה על דוושת המצמד.
האטה ושילוב להילוך נמוך.
אין חשיבות לסדר הפעולות בעת האטת הרכב.
האטה, על ידי לחיצה על דוושת המצמד ושילוב להילוך גבוה יותר.
הרכב הכסוף (1) יוצא מחנייה בנסיעה אחורנית
תמרור 3878.jpg
חסום את נתיב הנסיעה לרכב הכסוף ואפשר לרכב האדום לצאת.
סטה לנתיב הנגדי והמשך בנסיעה כרגיל.
צפור, הבהב בפנס החזית והמשך בנסיעתך.
האט והיכון לעצור (2).
נתיב נסיעתך נחסם על ידי הרכב הכסוף החונה בחנייה כפולה (מסומן בעיגול)
תמרור 3880.jpg
עקוף את הרכב הכסוף במרווח שנוצר בינו לבין הרכב ממול.
עצור בעקבות הרכב הכסוף והמתן עד לבוא שוטר או פקח.
אותת לרכב הבא ממול בפנסי החזית וסטה לנתיב הנגדי מהר, לפני שהוא יגיע.
האט ואפשר לרכב הבא ממול לעבור ללא הפרעה, לפני שתעקוף את החנייה הכפולה.
כיצד ינהג נוהג ברכב היוצא מדרך עפר ומתכוון להיכנס לדרך הסלולה?
תמרור 3881.jpg
יאפשר לכלי הרכב הנעים בדרך הסלולה מימינו ומשמאלו להמשיך בדרכם ללא הפרעה מצדו, ואז ייכנס לדרך.
יצפור, יהבהב באורות וייכנס לדרך הסלולה.
יאפשר לתנועה הבאה מימינו להמשיך בדרכה ללא הפרעה, וייכנס לדרך.
ייכנס לדרך הסלולה: לרכב היוצא מדרך עפר יש עדיפות על פני כלי הרכב הנעים בדרך הסלולה.
על פי הנראה בתמונה, האם מותר לסטות לנתיב הנגדי?
תמרור 3882.jpg
כן. הסתכלות במראה מאפשרת סטייה לנתיב הנגדי, כי איש אינו נוסע מאחור.
אסור, בשל סימון קו הפרדה רצוף כפול על פני הכביש.
כן, הנהג כבר הביט במראה ואיש לא הגיע מאחוריו.
כן. הפעלת מחוון הכיוון מבטלת את הצורך במבט במראה.
כיצד ישפיע הרווח בין כלי הרכב על תהליך העקיפה?
תמרור 3884.jpg
ככל שנתקרב אל הרכב שלפנינו, הסטייה בעת העקיפה תהיה בטוחה יותר.
רווח קטן מצמצם את שדה הראייה ומגדיל את הסיכון שבעקיפה.
ככל שנתקרב אל הרכב שלפנינו, מרחק העקיפה יהיה קצר ובטוח יותר.
לרווח בין כלי הרכב אין השפעה על בטיחות העקיפה.
כמה כלי רכב לפניך, על פי הסימנים המעידים?
תמרור 3885.jpg
הסימנים המעידים בתמונה אינם מכילים מידע (רומזים) על מספר כלי הרכב שלפנים.
אי אפשר לדעת על פי התמונה כמה כלי רכב לפניך.
שני כלי רכב לפניך. נוסף לרכב הכסוף, יש לפניו עוד צללית.
על פי התמונה, נוסע לפניך הרכב הכסוף בלבד.
ברכב היברידי (רכב כלאיים):
צריכת הדלק גבוהה יותר מאשר ברכב רגיל, בגלל המנוע השני.
צריכת הדלק נמוכה יותר מאשר ברכב רגיל.
הבלימה קשה יותר, בגלל המנוע השני.
הצמיגים נשחקים יותר מאשר ברכב רגיל , בגלל המנוע השני.
בראותך כי הרכב הכסוף העוקף מתכוון לסטות לנתיב הימני:
תמרור 3887.jpg
צפור לנהג הסוטה ימינה לאזהרה ולהרתעה.
הגבר את מהירות נסיעתך בנתיב הימני ועקוף את הנהג לפני שיסטה ימינה.
סטה לנתיב השמאלי ועקוף את הרכב שלפנים.
עליך לאפשר לו לסטות בבטחה וללא הפרעה.
כיצד על נהג הרכב הכסוף לנהוג על פי התמונה?
תמרור 3888.jpg
יגביר את מהירות נסיעתו ויעבור לנתיב השמאלי.
יאט ויאפשר לרכב היוצא מהחנייה להשתלב בתנועה.
יצפור וימשיך בנסיעה ללא שינוי מיקום ומהירות.
יצפור בחזקה וימשיך בנתיב הימני, כי נהג הרכב היוצא מהחנייה הוא העבריין.
כיצד על נהג הרכב הכסוף להגיב כאשר נהג הרכב הכהה רוצה להחנות את רכבו בין שני כלי רכב לצד המדרכה, בנסיעה לאחור?
תמרור 3889.jpg
יתקרב אל הרכב הכהה, יצפור ויעקוף אותו בזריזות.
יאט את נסיעתו או אף יעצור ויאפשר לנוהג ברכב הכהה להשלים את החנייה.
ייכנס לחנייה בעצמו ולא יאפשר לנוהג ברכב הכהה לחנות.
ימשיך בנסיעתו כרגיל כאילו לא זיהה את כוונותיו של נהג הרכב הכהה.
למה משמש שול הדרך בדרך מהירה?
תמרור 3079.jpg
זה נתיב המשמש לעקיפת רכב אטי הנוסע שלא כחוק בנתיב הימני.
מקום מילוט במקרה של סכנה.
מקום עצירה לשיחות בטלפון הנייד.
זה מקום חנייה ועצירה לצורך התרעננות של נהג עייף.
פניית פרסה מותרת:
כאשר יש קו לבן רצוף.
אך ורק בצומת מרומזר כשהפנייה שמאלה מותרת.
מכל נתיב, אלא אם כן יש תמרור האוסר זאת.
אך ורק בצומת בלתי מרומזר שבו מותרת הפנייה שמאלה.
מה הן הסכנות שיש להביא בחשבון בכביש שלפניך?
תמרור 3892.jpg
כלי הרכב חונים צמוד זה לזה ואינם מאפשרים מעבר הולכי רגל.
הופעת הולכי רגל או ילדים מבין המכוניות החונות.
אין כל סכנה בכביש שלפניך.
שוטר תנועה רושם דוחות לנהגים שחנו בימין הכביש.
נהג מתקרב למעבר חצייה המסומן בכביש
להאט ולוודא שאין הולכי רגל קרובים לחצייה.
לצפור ולהאיץ ולעבור במהירות את מעבר החצייה.
לעבור בזריזות את מעבר החצייה ואין צורך להאט.
להאיץ ולחצות לפני שיגיעו הולכי רגל.
האם מותר לאופנוע או לתלת-אופנוע לנסוע לצד אופנוע אחר באותו נתיב?
מותר בדרך עירונית בלבד.
מותר רק בדרך מהירה, באותו נתיב.
מותר רק לצורך עקיפה או כדי לעבור על פני רכב אחר כדין.
אסור בכל מקרה, גם בזמן עקיפה.
לפי התמונה שלפניך, ממה נגרם שיבוש בשדה הראייה?
תמרור 3895.jpg
השיבוש נגרם בגלל רווח קטן מדי בין שני כלי הרכב.
שיבוש בשדה הראייה נגרם רק מסינוור של רכב אחר הנוסע ממול.
השיבוש המופיע בתמונה הוא בלתי נמנע ולא חשוב ממה נגרם.
הערפל הוא הגורם לשיבוש בשדה הראייה.
בתמונה שלפניך, תגובת הנוהגים בדרך לרכב היוצא מהחנייה אינה ברורה
תמרור 3896.jpg
ימשיך בנסיעה ויתעלם מהרכב האחר היוצא, כי זכות המעבר שייכת למשאית.
יעצור את רכבו ויאפשר לרכב להמשיך בנסיעתו.
ימשיך בנסיעתו וישמיע צפירה ארוכה המתריעה על התקרבות המשאית.
יאט עד כדי עצירה, כדי לוודא התנהגות בטוחה של נהגי כלי הרכב שלפניו.
נוהג ברכב פונה ימינה והולכי רגל חוצים את נתיב נסיעתו במעבר החצייה
ימשיך בנסיעתו אל תוך הצומת, בלי קשר להולכי הרגל.
יאט ואף יעצור את רכבו, ויאפשר להולכי הרגל לחצות במעבר החצייה.
הנהג ימשיך בנסיעתו, משום שלכלי רכב עדיפות במעבר בצמתים, ולכן הולכי הרגל חייבים להמתין.
יצפור להולכי הרגל וימשיך בנסיעתו אל תוך הצומת.
אתה נוהג ברכב המתקרב מאחור לרוכב האופניים שבתמונה
תמרור 3898.jpg
רוכב האופניים עלול לרדת אל הכביש או למעוד וליפול אל הכביש.
רוכב האופניים הוא אדם בוגר ולא נשקפת כל סכנה ממנו.
אין סכנה. חלוף במהירות על פני רוכב האופניים.
רוכב האופניים משתמש במדרכה ולכן האופניים אינם מהווים כל סכנה.
כיצד תנהג במצב שבו המשאית שבתמונה נכנסת אל נתיב נסיעתך?
תמרור 3899.jpg
אפשר לה להיכנס אל הנתיב ללא הפרעה.
עליך לעבור לנתיב הימני כדי להמשיך בנסיעתך.
עליך להישאר בנתיב השמאלי ולהגביר את המהירות.
עליך להגביר את מהירות נסיעתך ולא לאפשר לה להיכנס.
איזה מכלי הרכב הנראים בתמונה אינו חונה נכון?
תמרור 3900.jpg
הרכב החונה כשמעבר החצייה לפניו.
הרכב החונה כשמעבר החצייה אחריו.
שניהם אינם חונים על פי הנדרש בחוק.
שני כלי הרכב חונים כחוק.
אתה נוהג בדרך שיש בה תנועה כבדה
תמרור 3901.jpg
לנסיעה בטוחה בתנאים אלה די לשמור רווח נאות מלפנים.
נהג כרגיל. אין צורך בתשומת לב מיוחדת לבטיחות בנסיעה בתנאי עומס תנועה.
לנסיעה בטוחה בתנאים אלה כדאי להיצמד לרכב שלפנים.
הקפד על הסתכלות היקפית, שמור רווח מכל הצדדים ונהג במהירות סבירה.
בעקומה חדה האט את הרכב:
תמרור 3902.jpg
לפני הכניסה לעקומה.
ביציאה מהעקומה.
מיד לאחר הכניסה לעקומה.
במשך כל הנסיעה בעקומה.