מבחני תאוריה
<<<18192021222324252627282930>>>
מהו האופן הנכון של בדיקת הדרך בעת השתלבות בנסיעה, עם התחלת הנסיעה?
להביט במראה הפנימית ולוודא שאין כלי רכב מאחורינו.
לחפש שילוט המכוון ליעדים שלנו.
להביט במראות ולסובב את הראש אל הכיוון שאליו אנחנו מתכוונים לנוע.
להסתכל לפנים, רחוק ככל האפשר.
האם אפשר להסתפק באיתות בלבד בעת התחלת הנסיעה?
לא. האיתות אינו מקנה כל זכות – יש לוודא הסתכלות נכונה, נוסף לאיתות.
כן. החוק מחייב אותנו לאותת בעת התחלת הנסיעה. חובת הזהירות חלה על עוברי הדרך האחרים.
כן. בעת התחלת הנסיעה נסתפק באיתות בלבד. בעת ההשתלבות בתנועה יש זמן להסתכלות.
כן. פעולות מיותרות, נוסף לאיתות הנדרש, גוזלות זמן יקר מן המשתמש ברכב ויוצרות מתחים מיותרים.
מה הם התנאים לנסיעה בקו ישר וללא סטיות?
התמקדות במטרה הרחוקה ביותר שאליה אפשר להגיע במבט.
מעקב רצוף בעת הנסיעה אחר הפס הצהוב התוחם את הכביש.
הפניית מבטים לעבר קו ההפרדה ושמירת רווח קבוע ממנו.
שמירה על ימין הדרך, אגב שמירת רווח קבוע מהפס הצהוב שמימין.
הכרת המערכות השונות בתא הנהג תאפשר לנהג בעת הנהיגה:
ריכוז מרבי בתנועה ובדרך.
הפעלת מערכות הרכב באופן עיוור.
לא תאפשר דבר. אין בה כל יתרון חוץ מהכרת המערכות.
הפעלה אוטומטית, בלי לחשוב כלל.
איזו פעולה חשוב לנקוט לפני לחיצה על הבלם בכל האטה או עצירה?
לחיצה על דוושת המצמד, לצורך הקטנת צריכת הדלק של המנוע.
הפניית המבט אל המראות, כדי לבדוק את הימצאותו של רכב מאחור.
הורדה להילוך נמוך יותר.
איתות והפניית ההגה לשול הדרך, כדי להימנע מהתנגשות מאחור.
התאמת ההילוך הנכון ברכב בעל תיבת הילוכים ידנית חשובה:
לצורך קביעת מהירות הנסיעה.
רק ברכב ישן.
רק בירידות ארוכות.
לצורך שמירה על חיי הצמיגים.
מה יהיה סדר הפעולות הנכון בעת האטת מהירות הרכב?
אין חשיבות לסדר הפעולות בעת האטת הרכב.
האטה ושילוב להילוך נמוך.
הורדת הילוך ולחיצה על דוושת המצמד.
האטה, על ידי לחיצה על דוושת המצמד ושילוב להילוך גבוה יותר.
הרכב הכסוף (1) יוצא מחנייה בנסיעה אחורנית
תמרור 3878.jpg
האט והיכון לעצור (2).
סטה לנתיב הנגדי והמשך בנסיעה כרגיל.
צפור, הבהב בפנס החזית והמשך בנסיעתך.
חסום את נתיב הנסיעה לרכב הכסוף ואפשר לרכב האדום לצאת.
נתיב נסיעתך נחסם על ידי הרכב הכסוף החונה בחנייה כפולה (מסומן בעיגול)
תמרור 3880.jpg
עצור בעקבות הרכב הכסוף והמתן עד לבוא שוטר או פקח.
עקוף את הרכב הכסוף במרווח שנוצר בינו לבין הרכב ממול.
האט ואפשר לרכב הבא ממול לעבור ללא הפרעה, לפני שתעקוף את החנייה הכפולה.
אותת לרכב הבא ממול בפנסי החזית וסטה לנתיב הנגדי מהר, לפני שהוא יגיע.
כיצד ינהג נוהג ברכב היוצא מדרך עפר ומתכוון להיכנס לדרך הסלולה?
תמרור 3881.jpg
יאפשר לכלי הרכב הנעים בדרך הסלולה מימינו ומשמאלו להמשיך בדרכם ללא הפרעה מצדו, ואז ייכנס לדרך.
יצפור, יהבהב באורות וייכנס לדרך הסלולה.
ייכנס לדרך הסלולה: לרכב היוצא מדרך עפר יש עדיפות על פני כלי הרכב הנעים בדרך הסלולה.
יאפשר לתנועה הבאה מימינו להמשיך בדרכה ללא הפרעה, וייכנס לדרך.
על פי הנראה בתמונה, האם מותר לסטות לנתיב הנגדי?
תמרור 3882.jpg
כן. הפעלת מחוון הכיוון מבטלת את הצורך במבט במראה.
כן. הסתכלות במראה מאפשרת סטייה לנתיב הנגדי, כי איש אינו נוסע מאחור.
אסור, בשל סימון קו הפרדה רצוף כפול על פני הכביש.
כן, הנהג כבר הביט במראה ואיש לא הגיע מאחוריו.
כיצד ישפיע הרווח בין כלי הרכב על תהליך העקיפה?
תמרור 3884.jpg
רווח קטן מצמצם את שדה הראייה ומגדיל את הסיכון שבעקיפה.
ככל שנתקרב אל הרכב שלפנינו, מרחק העקיפה יהיה קצר ובטוח יותר.
לרווח בין כלי הרכב אין השפעה על בטיחות העקיפה.
ככל שנתקרב אל הרכב שלפנינו, הסטייה בעת העקיפה תהיה בטוחה יותר.
כמה כלי רכב לפניך, על פי הסימנים המעידים?
תמרור 3885.jpg
שני כלי רכב לפניך. נוסף לרכב הכסוף, יש לפניו עוד צללית.
על פי התמונה, נוסע לפניך הרכב הכסוף בלבד.
הסימנים המעידים בתמונה אינם מכילים מידע (רומזים) על מספר כלי הרכב שלפנים.
אי אפשר לדעת על פי התמונה כמה כלי רכב לפניך.
ברכב היברידי (רכב כלאיים):
הבלימה קשה יותר, בגלל המנוע השני.
צריכת הדלק גבוהה יותר מאשר ברכב רגיל, בגלל המנוע השני.
צריכת הדלק נמוכה יותר מאשר ברכב רגיל.
הצמיגים נשחקים יותר מאשר ברכב רגיל , בגלל המנוע השני.
בראותך כי הרכב הכסוף העוקף מתכוון לסטות לנתיב הימני:
תמרור 3887.jpg
סטה לנתיב השמאלי ועקוף את הרכב שלפנים.
הגבר את מהירות נסיעתך בנתיב הימני ועקוף את הנהג לפני שיסטה ימינה.
צפור לנהג הסוטה ימינה לאזהרה ולהרתעה.
עליך לאפשר לו לסטות בבטחה וללא הפרעה.
כיצד על נהג הרכב הכסוף לנהוג על פי התמונה?
תמרור 3888.jpg
יגביר את מהירות נסיעתו ויעבור לנתיב השמאלי.
יאט ויאפשר לרכב היוצא מהחנייה להשתלב בתנועה.
יצפור וימשיך בנסיעה ללא שינוי מיקום ומהירות.
יצפור בחזקה וימשיך בנתיב הימני, כי נהג הרכב היוצא מהחנייה הוא העבריין.
כיצד על נהג הרכב הכסוף להגיב כאשר נהג הרכב הכהה רוצה להחנות את רכבו בין שני כלי רכב לצד המדרכה, בנסיעה לאחור?
תמרור 3889.jpg
ייכנס לחנייה בעצמו ולא יאפשר לנוהג ברכב הכהה לחנות.
יתקרב אל הרכב הכהה, יצפור ויעקוף אותו בזריזות.
ימשיך בנסיעתו כרגיל כאילו לא זיהה את כוונותיו של נהג הרכב הכהה.
יאט את נסיעתו או אף יעצור ויאפשר לנוהג ברכב הכהה להשלים את החנייה.
למה משמש שול הדרך בדרך מהירה?
תמרור 3079.jpg
מקום מילוט במקרה של סכנה.
זה מקום חנייה ועצירה לצורך התרעננות של נהג עייף.
זה נתיב המשמש לעקיפת רכב אטי הנוסע שלא כחוק בנתיב הימני.
מקום עצירה לשיחות בטלפון הנייד.
פניית פרסה מותרת:
אך ורק בצומת בלתי מרומזר שבו מותרת הפנייה שמאלה.
מכל נתיב, אלא אם כן יש תמרור האוסר זאת.
כאשר יש קו לבן רצוף.
אך ורק בצומת מרומזר כשהפנייה שמאלה מותרת.
מה הן הסכנות שיש להביא בחשבון בכביש שלפניך?
תמרור 3892.jpg
כלי הרכב חונים צמוד זה לזה ואינם מאפשרים מעבר הולכי רגל.
אין כל סכנה בכביש שלפניך.
הופעת הולכי רגל או ילדים מבין המכוניות החונות.
שוטר תנועה רושם דוחות לנהגים שחנו בימין הכביש.
נהג מתקרב למעבר חצייה המסומן בכביש
להאיץ ולחצות לפני שיגיעו הולכי רגל.
לצפור ולהאיץ ולעבור במהירות את מעבר החצייה.
להאט ולוודא שאין הולכי רגל קרובים לחצייה.
לעבור בזריזות את מעבר החצייה ואין צורך להאט.
האם מותר לאופנוע או לתלת-אופנוע לנסוע לצד אופנוע אחר באותו נתיב?
אסור בכל מקרה, גם בזמן עקיפה.
מותר רק לצורך עקיפה או כדי לעבור על פני רכב אחר כדין.
מותר רק בדרך מהירה, באותו נתיב.
מותר בדרך עירונית בלבד.
לפי התמונה שלפניך, ממה נגרם שיבוש בשדה הראייה?
תמרור 3895.jpg
הערפל הוא הגורם לשיבוש בשדה הראייה.
שיבוש בשדה הראייה נגרם רק מסינוור של רכב אחר הנוסע ממול.
השיבוש נגרם בגלל רווח קטן מדי בין שני כלי הרכב.
השיבוש המופיע בתמונה הוא בלתי נמנע ולא חשוב ממה נגרם.
בתמונה שלפניך, תגובת הנוהגים בדרך לרכב היוצא מהחנייה אינה ברורה
תמרור 3896.jpg
יעצור את רכבו ויאפשר לרכב להמשיך בנסיעתו.
ימשיך בנסיעתו וישמיע צפירה ארוכה המתריעה על התקרבות המשאית.
יאט עד כדי עצירה, כדי לוודא התנהגות בטוחה של נהגי כלי הרכב שלפניו.
ימשיך בנסיעה ויתעלם מהרכב האחר היוצא, כי זכות המעבר שייכת למשאית.
נוהג ברכב פונה ימינה והולכי רגל חוצים את נתיב נסיעתו במעבר החצייה
הנהג ימשיך בנסיעתו, משום שלכלי רכב עדיפות במעבר בצמתים, ולכן הולכי הרגל חייבים להמתין.
יצפור להולכי הרגל וימשיך בנסיעתו אל תוך הצומת.
יאט ואף יעצור את רכבו, ויאפשר להולכי הרגל לחצות במעבר החצייה.
ימשיך בנסיעתו אל תוך הצומת, בלי קשר להולכי הרגל.
אתה נוהג ברכב המתקרב מאחור לרוכב האופניים שבתמונה
תמרור 3898.jpg
אין סכנה. חלוף במהירות על פני רוכב האופניים.
רוכב האופניים עלול לרדת אל הכביש או למעוד וליפול אל הכביש.
רוכב האופניים הוא אדם בוגר ולא נשקפת כל סכנה ממנו.
רוכב האופניים משתמש במדרכה ולכן האופניים אינם מהווים כל סכנה.
כיצד תנהג במצב שבו המשאית שבתמונה נכנסת אל נתיב נסיעתך?
תמרור 3899.jpg
עליך להישאר בנתיב השמאלי ולהגביר את המהירות.
עליך להגביר את מהירות נסיעתך ולא לאפשר לה להיכנס.
אפשר לה להיכנס אל הנתיב ללא הפרעה.
עליך לעבור לנתיב הימני כדי להמשיך בנסיעתך.
איזה מכלי הרכב הנראים בתמונה אינו חונה נכון?
תמרור 3900.jpg
הרכב החונה כשמעבר החצייה אחריו.
הרכב החונה כשמעבר החצייה לפניו.
שני כלי הרכב חונים כחוק.
שניהם אינם חונים על פי הנדרש בחוק.
אתה נוהג בדרך שיש בה תנועה כבדה
תמרור 3901.jpg
הקפד על הסתכלות היקפית, שמור רווח מכל הצדדים ונהג במהירות סבירה.
לנסיעה בטוחה בתנאים אלה די לשמור רווח נאות מלפנים.
נהג כרגיל. אין צורך בתשומת לב מיוחדת לבטיחות בנסיעה בתנאי עומס תנועה.
לנסיעה בטוחה בתנאים אלה כדאי להיצמד לרכב שלפנים.
בעקומה חדה האט את הרכב:
תמרור 3902.jpg
מיד לאחר הכניסה לעקומה.
במשך כל הנסיעה בעקומה.
לפני הכניסה לעקומה.
ביציאה מהעקומה.
בדוק מבחן תיאוריה